Επίσκεψη γονέων στο Ε2

Την εβδομάδα αυτή προσκαλέσαμε στο σχολείο τρεις γονείς μαθητών του τμήματός μας για να μας μιλήσουν ο καθένας για το επάγγελμά του. Η συνάντησή μας μαζί τους είχε πολύ ενδιαφέρον.
Διαφωτιστήκαμε με λεπτομέρειες που δεν γνωρίζαμε για το επάγγελμα του Αστυνομικού. Πληροφορηθήκαμε για τους πολλούς τομείς ευθύνης και δράσης του. Γνωρίσαμε τομείς όπως το εγκληματολογικό, το ανακριτικό, η τροχαία. Μάθαμε πως ο στόχος της Αστυνομίας είναι η διευθέτηση έντονων διαφωνιών μεταξύ των πολιτών, η προστασία τους από διάφορους κινδύνους, η πρόληψη αλλά και η καταστολή εγκληματικών ενεργειών, η έκδοση κάποιων εγγράφων, η συλλογή απαραίτητων και χρήσιμων στοιχείων και η παράδοσή τους στην Εισαγγελία, ώστε να διερευνηθούν περισσότερο κάποιες υποθέσεις και να αποδοθούν οι αντίστοιχες ευθύνες και ίσως κάποιες τιμωρίες.
Ένα άλλο επάγγελμα, για το οποίο ενημερωθήκαμε ήταν εκείνο του Πολιτικού Μηχανικού. Μας προκάλεσε έντονο το ενδιαφέρον και την περιέργεια, κατανοήσαμε καλύτερα πώς γίνονται οι κατασκευές, τα σπίτια, τα κτίρια, οι δρόμοι, οι γέφυρες, τα τούνελ. Περισσότερο όμως κατανοήσαμε με έκπληξη, πέρα από τα απαραίτητα υλικά των κατασκευών, πόσες επιστήμες εμπλέκονται και πόσες ομάδες επαγγελματιών χρειάζεται να συνεργαστούν, ώστε να ολοκληρωθεί μία κατασκευή. Ο τοπογράφος, ο αρχιτέκτονας, ο πολιτικός μηχανικός, ο μηχανολόγος μηχανικός, ο ηλεκτρολόγος μηχανικός, οι κτίστες κ.ο.κ. Τα υλικά και τα εργαλεία συνεχώς εξελίσσονται και ανανεώνονται. Έτσι όλη η διαδικασία γίνεται πιο εύκολη και με περισσότερες δυνατότητες.
Τέλος, γνωρίσαμε καλύτερα το επάγγελμα του Γυμναστή, το οποίο μάς άρεσε πολύ, καθώς συνοδευόταν και με πρωταθλητισμό και παγκόσμιες διακρίσεις. Υπήρξε κι ένας θαυμασμός. Ο ίδιος άνθρωπος ασχολείται και με την μελισσοκομία, τη ζωγραφική και το τραγούδι.
Μας βοήθησαν πολύ οι πληροφορίες που πήραμε, τόσο από την αφήγηση των ανθρώπων για το επάγγελμά τους όσο και από τις ερωτήσεις που τους θέσαμε. Πόσος ήταν ο χρόνος σπουδών τους, την εμπειρία τους από την περίοδο των σπουδών, τις δυσκολίες που συναντούν στο επάγγελμά τους, αν παίρνουν ευχαρίστηση από αυτό, αν θα το αντάλλασσαν με κάποιο άλλο, αν και πότε το επέλεξαν, αν είναι ευχαριστημένοι από τις οικονομικές απολαβές, τι οφέλη αποκομίζουν κ.τ.λ.
Συνεπώς, αισθανόμαστε πως έχουμε πλέον μια καλύτερη και πιο βαθιά γνώση με περισσότερες λεπτομέρειες, η οποία ίσως μας φανεί χρήσιμη όταν θα έρθει ο καιρός να αποφασίσουμε κι εμείς τον επαγγελματικό χώρο στον οποίο θα θέλαμε να προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας.

Οι μαθητές του τμήματος Ε’/2