Στα πλαίσια του μαθήματος “Ενεργος πολίτης” και της δράσης “Μια αγκαλιά και μια ιστορία από τον παππού και τη γιαγιά”, η οποία στοχεύει στη βιωματική μάθηση, οι μαθητές/τριες της γ’ τάξης του σχολείου μας επισκέφθηκαν το Γηροκομείο”Καλός Σαμαρείτης”.
Η επαφή με το ίδρυμα είχε ξεκινήσει από τα Χριστούγεννα, όταν οι ίδιοι/ες μαθητές/τριες το επισκέφθηκαν και έψαλαν τα κάλαντα. Αυτή τη φορά σκοπός της επίσκεψης ήταν να “τραγουδήσουν” την άνοιξη. Οι μαθητές/τριες, με πολλή αγάπη, λίγες ημέρες πριν από την επίσκεψή τους προετοίμασαν και ζωγράφισαν καμβάδες, για να τους χαρίσουν στους ανθρώπους που ζουν εκεί, ενώ κατά τη μετακίνηση τους, με τα πόδια, μαζεύανε και λουλούδια για να τους τα προσφέρουν.
Κατά την άφιξη τους, τους υποδέχτηκε ο υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων του γηροκομείου, οποίος εξήγησε στα παιδιά τι σημαίνει η ονομασία του ιδρύματος: “Καλός Σαμαρείτης”, ενώ και οι μαθητές/τριες είχαν προετοιμάσει ερωτήσεις για να του πάρουν συνέντευξη.
Στη συνέχεια μικροί και μεγάλοι έγιναν μια όμορφη παρέα. Οι ηλικιωμένοι μοιράστηκαν με τα παιδιά στιγμές από τη ζωή τους, τον τόπο καταγωγής τους και τα επαγγέλματά τους, ενώ οι μαθητές/τριες τραγούδησαν τραγούδια και απήγγειλαν ποιήματα, για την άνοιξη
Έπειτα μάζεψαν λουλούδια από την όμορφη, ανθισμένη αυλή, ώστε να φιάξουν στεφάνια. Μαζί με τους ηλικιωμένους δημιούργησαν χειροτεχνίες, όπως στεφάνια με κορδέλες και χάρτινες ονειροπαγίδες. Η χαρά ήταν διάχυτη στα πρόσωπα όλων. Οι μεγαλύτεροι ένιωσαν ξανά παιδιά!
Οι εργαζόμενοι του Γηροκομείου είχαν οργανώσει και δραστηριότητες στην αυλή, όπως bowling και “τέννις” με μπαλόνια και μυγοσκοτώστρες! Μικροί και μεγάλοι απόλαυσαν το παιχνίδι στη φύση και το διασκέδασαν με την ψυχή τους.
Κατά τη διάρκεια της δράσης γεννήθηκαν πολύ όμορφα συναισθήματα. Οι ηλικωμένοι, στα μάτια των παιδιών, είδαν τα δικά τους παιδιά, εγγόνια και δισέγγονα, ενώ κάποιοι ένιωσαν ξανά παιδιά. Από την άλλη μεριά τα παιδιά γνώρισαν την αξία της προσφοράς, της αγάπης και του σεβασμού προς τους μεγαλύτερους.
Το ταξίδι μας, όμως, δεν τελείωσε εκεί. Η δράση αυτή παρουσιάστηκε στο Πνευματικό Κέντρο “Εκάβη” στο πλαίσιο μαθητικού φόρουμ με τίτλο: “Μαθητές σε δράση: Ενεργοί πολίτες του αύριο”, που διοργάνωσε η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας.
Φεύγοντας από την “Εκάβη” επισκεφτήκαμε ξανά το Γηροκομείο, όπου προσφέραμε ένα κολάζ φωτογραφιών ως αναμνηστικό της παρουσίας μας, ανανεώνοντας παράλληλα το ραντεβού μας για τον Οκτώβριο.
Η εμπειρία αυτή θα μείνει αξέχαστη σε όλους/ες!





